Saab Gripen został opracowany i wdrożony do produkcji końcem lat 80-tych minionego stulecia. Mimo to dzięki ciągłemu rozwojowi konstrukcji jest jedną z najlepszych maszyn myśliwskich latających po niebie.
Szwedzka maszyna ma sporą konkurencję, a to oznacza, że Saab musi odpowiednio zareklamować swój produkt. To może się wydawać dziwne, ale myśliwiec ma swoją reklamę. Ta pokazuje możliwości maszyny oraz ma zachęcać potencjalnych klientów, czyli ministerstwa obrony różnych krajów.
W spocie możemy zobaczyć myśliwiec w kilku konfiguracjach oraz graficzne pokazy poszczególnych funkcji. Trzeba przyznać, że prezentacja robi wrażenie i może zachęcać do zakupu. Takiego spotu broni nie powstydziłby się komiksowy Tony Stark. Pokazuje to też, jak bardzo zmienił się przemysł zbrojeniowy. Kiedyś broń budowały mocarstwa, a teraz jest to nic innego jak komercyjny biznes.