Ministerstwo Zdrowia ponownie przekazało projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości pod obrady Rady Ministrów. Projekt zakłada skrócenie czasu w jakim producenci napojów alkoholowych mogą je reklamować m.in. w radiu i telewizji. Jeżeli ustawa wejdzie w życie, reklamy piwa zobaczymy tylko miedzy 23 a 6 rano. Obecnie reklamy wyświetlane są po 22.
Zmiana ta ma ograniczyć spożycia alkoholu przez młodzież i dzieci. Nie wiadomo jednak jak, skoro nie jest poparta żadnymi rzetelnymi badaniami na ten temat. Ministerstwo Zdrowia nie pokusiło się o zbadanie, czy reklama piwa między 22 a 23 rzeczywiście obniży spożycie alkoholu przez dzieci.
Jedyne badania na jakie powołuje się uzasadnienie ustawy to te wskazujące, że ograniczenie czasu reklamowego obniża ogólnie sprzedaż alkoholu o 16 procent. Nie jest zatem pewne, czy pomoże dzieciom. Na pewno przeszkodzi producentom.
Inne ciekawe zapisy w ustawie zabraniają m.in. korzystania z tras narciarskich i pływania łódkami (innymi niż mechaniczne) po spożyciu alkoholu.
Jeżeli nowela przejdzie proces legislacyjny bez większych przeszkód, ograniczenia wejdą w życie jeszcze przed wakacjami.
Majsterkowanie przy ustawie o wychowaniu w trzeźwości doprowadzi do tego, że jedynym wolnym medium dla reklamodawców będzie Internet.
2009-04-23 - IAD andergrant
0
Komentarze do:
Reklama piwa tylko po godzinie 23