Zakupy online stały się bardzo popularną formą nabywania nowych produktów. Nie ma w tym nic dziwnego, bowiem jest to bardzo proste i szybkie rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić dużo czasu i nie wymaga wychodzenia z domu. Dokonując zakupów w Internecie, można jednak stracić czujność i nie uniknąć wpadek. Sprawdź, jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci korzystający z ofert sklepów internetowych.
Pamiętaj, że jako klient nie musisz też zgadzać się na otrzymywanie newslettera, chociaż często subskrypcja danego sklepu wiąże się z dodatkowymi zniżkami i rabatami - chociażby powitalnymi czy urodzinowymi. Uważnie czytaj, na co się zgadzasz, zaznaczając odpowiednie okienka - czasami wiele pól nie jest obowiązkowych, aby móc dokonać zakupu - wówczas nie musisz ich zaznaczać, aby sfinalizować transakcję. Dzięki RODO masz również pełne prawo, aby zażądać usunięcia swoich danych osobowych z bazy klientów danego sklepu.
W związku ze zbliżającym się Black Friday nie dajmy złapać się w takie pułapki i przeanalizujmy, czy faktycznie potrzebujemy danego produktu. Black Friday to dzień, w którym faktycznie można sporo zaoszczędzić i skorzystać ze świetnych okazji cenowych, jednak należy to robić z głową. Decydując się na zakupy online w tym dniu, najpierw dokładnie przemyśl, co chcesz kupić i poszukaj informacji o ofertach wcześniej - wówczas będziesz na lepszej pozycji niż inni konsumenci, którzy o promocji dowiedzą się dopiero w dniu, w którym pojawi się ona na stronie internetowej.
Jeśli jest to sklep, o którego istnieniu wcześniej nie wiedziałeś, to najpierw sprawdź, czy jest on rozpoznawalny wśród innych internautów. Jeżeli w Twoim otoczeniu nie znajdują się osoby, z których opinii możesz skorzystać, to zwróć uwagę czy przed adresem sklepu znajduje się symbol kłódki lub ciąg znaków: „https” - wówczas strona jest bezpieczna. Pamiętaj także, aby nie ufać stronom, na których drogie przedmioty lub usługi oferowane są w bardzo niskich cenach - takie oferty to zazwyczaj scam. Przy zamawianiu produktów online warto także korzystać z bezpiecznych metod płatności, w których nie trzeba podawać danych karty kredytowej - takich jak np. BLIK.