Wiatrakowiec to nic innego jak połączenie samolotu i śmigłowca. Pierwszy wiatrakowiec został skonstruowany w 1923 roku przez Juana de la Cierva.
Był to zwykły samolot wyposażony standardowo w śmigło z przodu i obracające się łopaty wirnika (nazywane kiedyś poziomym śmigłem). Pozwalało to na start i lądowanie prawie z miejsca. Dzisiejsze wiatrakowce to już giganty współczesnej techniki.
Eurocopter X3 ma osiągnąć docelową prędkość ok. 407km/h. Wszystkie zabiegi wokół wiatrakowców dążą tylko do jednego, startu i lądowania na niewielkim skrawku terenu i osiąganie dużych prędkości przelotowych. Chociaż X3 bliżej jest do krzyżówki helikoptera z samolotem, to śmiało - w dzisiejszych czasach - możemy go wciągnąć pod pojęcie wiatrakowiec. Różnica polega tylko na tym, że dzięki napędzanemu wirnikowi, Eurocopter X3 posiada cechy helikoptera.
To nie jest wiatrakowiec tylko hybryda. Wirnik wiatrakowca nie jest napędzany a ta maszyna może wzbić się i wylądować pionowo właśnie dzięki napędzanemu wirnikowi Sami zresztą podaliście kiedyś prawidłowową definicję tu http://www.banzaj.pl/Fliege-wiatrakowiec-nowej-generacji-26681.html