W amerykańskich mediach rozpoczęła się telewizyjna kampania reklamowa CIA. Cel jest jeden – zainteresować Arabów i muzułmanów do wstąpienia w jej szeregi.
Pierwsze reklamy CIA w telewizji są już dostępne. Bohaterami spotu jest arabska rodzina mieszkająca w USA. Niewidoczny narrator zachęca do służby w Agencji. Kolejne reklamy mają pojawiać się jeszcze przez kilka miesięcy. Czy zachęcą Arabów i muzułmanów? Nie wiadomo.
Wiadome jest natomiast to, że CIA wyszła poza ogólne standardy. Do tej pory werbowała pracowników poprzez prasę albo internet. Reklama telewizyjna to nowość. Ale wiadomo, że taki typ reklamy może przyciągnąć o wiele większa liczbę ochotników. Już teraz trwają intensywne szkolenia z zakresu języka arabskiego w CIA.
Niektóre środowiska arabskie przyznały, że film reklamowy bardzo się spodobał. To dobrze, bo celem CIA było także ukazanie, że Arabowie i muzułmanie są potrzebni, by wypełniać obowiązki wobec USA.